Bir masal köyünde uyandığınızı düşünün. Salına salına akan bir nehir, nehirde gezinen filler, uzaklardan seslenen bir kuş, doğanın huzur veren büyüleyici tınısı ve yüreğinize dolan eşsiz bir güzellik.. İşte bu masal köyünün adı Chitwan. Ormanın kalbi.. Huzurun diğer adı.. Birden ormanın kalbi ben oluyorum eşsiz bir dua gibi sesler kulaklarıma doluyor.. Unutulmuş bir huzur kaplıyor bedenimi. Bir daha uyanmak istemeyeceğim bir rüyadayım. Chitwan’dayım. Nehir kenarında sabah kahvaltımı yaparken, nehirden geçen filler selamlıyor beni. Sonrasında yaşlı bir gergedan yavaş yavaş salınıyor nehre doğru. Ömründe gergedan ve fillerle kahvaltı yapan kaç kişi vardır ki 🙂

Katmandu’dan sabahın erken saatlerinde kalkan bir otobüs ile geliyorum Chitwan’ a. Altı saat süren yorucu ve sarsıcı yolculuk sonrası nehir kenarında bulunan otelime yerleşiyorum. Nehrin karşısında bulunan uçsuz bucaksız ormana dalıp giderken çok uzaklardan gelen fil sesleri gülümsetiyor beni.

Bu rüya kasabasının tadını doyasıya çıkarmak istiyorum. Rehberim Ravi Chaudhary ile üç günlük bir program hazırlıyoruz. Birinci gün otuz dört km lik bir parkur olan Orman yürüyüşü, ikinci gün yüz yirmi sekiz km’lik tüm gün jeep safari, üçüncü gün ise Kano gezisi ardından fillerle ormanda dolaşmaya karar veriyoruz.

Sabahın erken saatlerinde otuz dört km’lik uzun bir parkur olan Vahşi Orman Yürüyüşüne başlıyoruz. Güneşin ilk ışıklarında nehrin üzerindeki sisler ve salına salına yüzen kanolar enfes güzel fotoğraf kareleri oluşturuyor. Sislerin ardında yavaş yavaş kaybolan kanolar ve insan siluetleri hayatımın sonuna kadar unutamayacağım anlar arasında yerini alıyor. Ormana girmek için girişte bekleyen askerlerden izin belgelerimizi alıyoruz ve kanolarımıza binip nehrin karşısına geçiyoruz. Karşıya geçtiğimde kocaman bir NAMESTE diyorum ormanın kalbine..

Sislerin arasında kalan uçsuz bucaksız yollarda ilerliyoruz. Yol kenarlarında boyumu iki üç misli aşan sazlıklar uzanıyor. Ormanın derinliklerine giden bu yollarda yürümek eşsiz bir enerji veriyor bana. Yollara ne kadar aşık olduğumu, ne kadar doğaya ait olduğumu bir kez daha anlıyorum. Bitmeyen yollar gün boyu devam ediyor. Bilinmeyene doğru.. yeni sürprizlere ..

Rehberim Ravi alanında gerçekten uzman. Hayvanların ayak izlerinden kaç dakika önce o bölgede olduğunu anlıyor ve bize ormandaki yaşayan tüm hayvanları gösterebilmek için gün boyu benzersiz bir performans sergiliyor. Orman içersinde nehirlerden geçiyoruz. Kıyılarda öğle uykusunda olan çeşit çeşit timsahların fotoğraflarını çekiyorum. Nehirden koşa koşa karşıya geçmeye çalışan minik fili görünce mutluluk gözyaşlarımı tutamıyorum. Durup bu eşsiz manzarayı izliyorum. Doğa gerçekten bir mucize..

Ormanın içerisinde dört saate yakın ilerledikten sonra bulduğumuz bir gözetleme kulesine çıkıp uçsuz bucaksız manzarada biraz ara veriyoruz. Yürüyüş boyunca karşılaştığımız bir gergedan beni oldukça korkutuyor. Rehberimiz Ravi tehlike anında elindeki kalın sopayı birkaç kez toprağa vuruyor. Gergedan arkasına dönüp kaçmaya başlıyor. Bu manzara karşısında donakalıyorum.

Yürüyüş boyunca birçok geyik, kuş çeşidi, maymun ve salına salına gezen özgür filleri görüyorum. Kıvrıla kıvrıla ilerleyen bu eşsiz yollarda vahşi hayvanlarla aynı havayı solumak gerçekten harika bir duygu.

Randy Crawford’ un Almaz şarkısını mırıldanıyorum yavaşça.. Bir kez daha ne kadar şanslı biri olduğumu düşünerek gülümsüyorum..

Chitwan’a geldim demeden Nepal’ e geldiğinizi anlayamazsınız. Ormanın kalbi özel bir yer. Hem zaman hem özveri isteyen bu mekan sizi gerçekten bambaşka biri yapıyor.

NAMESTE !

Chitwan hakkında öneriler :

• Ormana giriş için nehirden karşıya geçmeden önce orada bulunan askerlerden giriş belgesi almalısınız. Fiyatı kişi başı 1695 rupi. ( Bu kısmı rehberler hallediyor 😉 )
  • Orman yürüyüşünde dikkat edilmesi gereken bazı unsurlar var. Kırmızı giymemeniz, parfüm deodorant vs gibi şeyler kullanmamanız gerekiyor. Ayrıca ormanda çok ses yapmamalı doğal yaşam alanlarına saygı göstermeli ve çöp bırakmamalısınız.
  • Ne kadar para harcarız kısmına gelirsek Rehberimiz Ravi Chaudhary bize Chitwan’ daki en uygun fiyatı önerdi.
    Fiyatlar özetle :
    Ormana giriş ücreti 1695 rupi (Sabit ücret)
    Tüm gün Orman yürüyüşü 2000 rupi
    Tüm gün jeep safari 20000 rupi
    Fil yürüyüşü ve kano 2800 rupi.
    Bölgenin en deneyimli ve ormanın kralı adını verdiğim yakışıklı rehberimiz Ravi Chaudhary ‘ ye ulaşmak isterseniz mail adresi : Ravi.jungleman69@gmail.com
  • Ulaşım: Chitwan’ a turist bus dedikleri otobüslerle ulaşabilirsiniz. Yol çok sarsıcı ve yorucu. Altı saat süren yolculuk yağmur kaza vs. gibi durumlarda sekiz saate çıkabiliyormuş. Chitwan ‘a uçak ile gitmek isterseniz Katmandu’ dan uçaklar kalkıyor. Fakat bu durum biraz riskli. Sisli havalarda seferler iptal ediliyor. Otobüs ücreti 7 dolar civarı uçak ise 130 dolar civarlarında. Chitwan’ a Katmandu’ dan günde bir tane otobüs kalkıyor. Yerinizi önceden ayırtmalısınız. Rehberler ve oteller bu işi sizin için severek yapıyor zaten 🙂
  • Kalacak Yer : Chitwan’ da oteliniz mutlaka Nehir kıyısında olsun ki sabah kahvaltınızı nehirdeki gergedan manzaraları ve fillerle yapabilesiniz 🙂 Fiyatlar genelde aynı. Nepal’in genelinde yaşanan elektrik kesintileri ne yazık ki tüm otellerde yaşanıyor. Sıcak su imkanı olmayabiliyor. Bu konuları göz önünde bulundurmanızda yarar var.
  • Yemek: Kasabada irili ufaklı marketler var buralarda yiyecek birçok meyve çeşidi abur cubur içecek..vs bulabilirsiniz. Temiz nezih ve kocaman bahçesi ile Chitwan’ın merkezinde bulunan KC Restaurantı tavsiye ederim. Chitwan’ da bulunduğum sürece tüm yemeklerimi bu sevimli mekanda yedim. Bahçesinde bulunan hamakta ve kocaman bambulardan yapılmış salıncakta günün yorgunluğunu atabilirsiniz.