Tarihte Çin Hindistan hattı üzerinde bulunan Pokhara, Nepal’in en kalabalık şehirlerinden. Nepal’ in diğer şehirlerine göre bir parça daha lüx olan Pokhora dağcılık turizminde oldukça gelişmiş durumda. Annapurna’ da bulunan zirveler için her yıl binlerce dağcı bu şehre geliyor. Bölge halkı da bu duruma uyum sağlamış ve geçim kaynaklarını turizme çevirmiş. Çeşit çeşit ve çok uygun fiyatlara outdoor ürünlerini bu sevimli şehirden alabilirsiniz.

Annapurna’nın gölgesinde kurulmuş bu sevimli şehir her sabah Phewa Gölü’nün üzerine yansıyan dağ silsilesi ile uyanıyor güne.. İhtişamlı dağlarla bezenmiş, Phewa’ nın kokusuna bürünmüş ve dünyanın çatısına bu kadar yakın olan Pokhara’ yı en güzel şehirler listeme alıyorum. Kulaklarımda Beethoven’ ın muhteşem Moonlight Sonata’ sı ve elimde kahvem ile başlıyorum güne ..

Pokhara çevresinde yüzlerce rota var. Bazı rotalar ayları bulabiliyor ve çok ciddi performans gerektiriyor. Annapurna’ nın eteklerinde bulunan kamplarda soluklanarak birçok zirve yapabilirsiniz. Ben seçimimi yapıyorum ve Australian Kampa gitmeye karar veriyorum.
Rotam : Phedi – Dhampus – Australian Camp (1 gece konaklama) – NayaPul-Kaskikot- Sarangkot – Pokhara (Toplam 54 km)

AUSTRALIAN KAMP

Phedi’ den başlayan rotanın eğimi oldukça dik olduğundan biraz zorlanıyorum. Fakat yol üzerinde gördüğüm sevimli minik köylerden geçerken tüm yorgunluğumu unutuyorum. Dağların eteklerinde bulunan bu minik evlerde yaşayan insanlar öyle şanslılar ki. Sahip olduklarımızın bizi yokluğa ve mutsuzluğa götürdüğü bu çağda hiç bir şeye sahip olmadan bu dağ kasabasında gerçek varlığı, gerçek huzur ve dinginliği hissetmek çok büyük bir şans olsa gerek.

Dört saate yakın bir tırmanış sonrası Dhampus’ a ulaşıyoruz. Dhampus minik sevimli bir köy. Dağcıların geçiş noktası olduğu için birçok konaklama yeri ve restorant var. Burada bir kahveyi hak ettiğimi düşünüyorum 🙂

Annapurna eteklerinde Eric Satie’ nin Gnossienne’ si kulaklarımda kahvemi yudumluyorum ve hayata kocaman gülümsüyorum..

Yürüyüşe tekrar başlıyoruz. Yol üzerinde bulunan minik bir okula uğramadan edemiyorum. Öyle sevimli öyle tatlı çocuklar ki. Zor şartlar ve bunca olanaksızlığa rağmen ne kadar gayretli olduklarını görmek beni çok sevindiriyor.

Üç saate yakın tırmanış sonrası Australian Kampa ulaşıyoruz. Etraf oldukça sisli hiçbir şey görünmüyor. Annapurna zirvelerini göremediğim için oldukça üzülüyorum. Buradan görebileceğiniz tam on üç zirve var.

Bunlar sırası ile

Nagdhi Chuli -7871m
Himachuli – 7893m
Bouddha – 6692 m

Kamptaki otelimiz Machhapuchhre Guest House. Çok sevimli ve temiz bir otel. Yöresel yemeklerini de tavsiye ederim.

Otelin Restoran’ında oldukça eğlenceli ve koyu bir sohbet başlıyor. Diğer kamptan gelen bir dağcı bir haftadır dağların hiç yüzünü göstermediği için ülkesine üzgün gideceğini söylüyor. Ben de ona bu gece dua edeceğimi yarın dağları görebileceğini söylüyorum 🙂 İnanmıyor tabi bana 🙂

Otel sahibinin dört oğlu var hepsi üniversite öğrencisi. Okudukları bölümlerin birbiri ile bu kadar zıt olması beni çok güldürüyor 🙂 İçlerinden Praku Pra Kash tam bir yoga hastası. Ertesi sabah için bize gün doğumunda yoga sözü veriyor.

Sobanın başında geçen bu eğlenceli sohbet sonrası odalarımıza dönüyoruz. Ve tabi ertesi gün Annapurna’ yı görmek için dua ederek uyuyorum.

Sabahın beşinde uyanıyorum ve hemen otelin terasına çıkıyorum. Gördüğüm manzara karşısında donup kalıyorum. Mutluluktan gözlerim doluyor. Dünyanın en güzel anları bunlar. Güneş usul usul dağları aydınlatıyor. O muhteşem kızıllık tüm heybeti ile yükselen Annapurna’ ya yavaş yavaş yayılıyor. Sonra tüm zirveler tek tek aydınlanıyor. Bu mucize için teşekkür ediyorum.

Praku Pra Kash eşliğinde Annapurna eteklerinde gün doğumunda yogaya başlıyoruz. Yoga sonrası hepimiz yenilenmiş bir şekilde gözlerimizi açıyoruz ve neşe ile kahvaltıya iniyoruz.

Yeni arkadaşlarımla vedalaştıktan sonra güzel anıları ve bu eşsiz manzarayı arkamda bırakarak tekrar yola koyuluyorum bugünkü dönüş rotam NayaPul – Kaskikot – Sarangkot – Pokhara.

Yol boyunca irili ufaklı birçok sevimli köyden geçiyorum. Yüzlerce insan portresi toplanıyor arşivime. Keçisine sarılıp oturan yaşlı bir adam mı, birbirinin saçlarını ören kadınlar mı, annesini iştahla emen bir bebek mi istersiniz. Uzaklara dalıp gitmiş yüzler..Kötülüklerin varlığından habersiz gözler..Başka bir dünya burası..Unutulmuş ama mutlu.. Az’ ın mucizesini yaşayan insanlar bunlar.

Uzun ve zorlu bir iniş sonrası akşam saatlerinde Pokhara’ ya dönmeyi başarıyoruz

Phewa Gölü kıyısında gün batımında güneş ışınlarının dansları arasında Vanessa Paradis’in Le Rempart şarkısı ile yorgunluk kahvemi yudumluyorum.

Ve yarınki yamaç paraşütünün hayalini kuruyorum 🙂

Yamaç paraşütü için sabahın erken saatlerinde kalkıyoruz hazırlanıp atlama yapacağımız Sarangkot’ a doğru servisle gidiyoruz. Bulunduğumuz bölge çok güzel rüzgar alıyor. İlk atlamam olacağı için biraz heyecanlanıyorum ama yapacağımdan hiç kuşkum yok 🙂

Atlamada dikkat edilecek tek unsur size verilen komutları yerine getirmeniz. Koş denildiğinde koşacak otur denmeden oturmayacaksınız 🙂

Yeryüzüne kuşlar gibi gökyüzünden bakmak tek kelime ile harika !

Annapurna’ nın sisler ardında kalan zirvesi de usulca gülümsüyor bana..

Bir sözün coşkusuyla
Dönüyorum hayata
Senin için doğmuşum haykırmaya
Ey Özgürlük !!

Geziniz bol olsun..
Pokhara’dan sevgiler..

Pokhara hakkında öneriler :

• Pokhara’ da otellerin hepsi aynı bölgede göle on dk yürüme mesafesinde. Göle sıfır hiçbir otel yok ama göl içerisindeki adalarda bulunan çok lüx ve havalı oteller var tercih sizin 🙂 Hotel Fewa Holiday Inn ‘ i size tavsiye ederim. Temiz ve nezih bir otel. İsterseniz tüm Pokhara programınızı sizin için hazırlıyorlar. Otobüs terminalinden alıp gene terminale bırakıyorlar. Sagar Sharma çok harika biri. Her gördüğümde gülümseyen ve hep bu kadar neşeli olmayı başaran birini daha görmemiştim 🙂 Ulaşmak isterseniz mail adresi : sdahal2@gmail.com
  • Yeme içme konusuna gelince Pokhara diğer şehirlere göre daha lüx ve bu konuda rahat edebileceğiniz bir yer. Tercihinize göre birçok seçenek bulabilirsiniz
  • Paraşüt ne kadar sorularını duyar gibiyim 🙂 Tüm Pokhara’ da ücret sabit 80 $ bu fiyatın içerisinde video ve fotoğraflar da dahil. Mountain View Company konusunda uzman paraşütçülerden oluşuyor. Tavsiye ederim. İletişim bilgileri : info@mountainviewparagliding.com
  • Kano yapmak isterseniz bir kano kiralama 580 rupi civarı eğer sürücü istemezseniz bu fiyat biraz daha düşüyor. Kano yapmanızı tavsiye ederim. Dağlar sisler ardına her ne kadar gizlenmiş olsa da varlıkları bile gölün üzerinde sessizce ilerlerken mutlu ediyor sizi 🙂